Groovy je dynamicky jazyk pro JVM | ✔ |
Každý Java program je portovatelný na všechny platformy bez změny kódu | ✘ |
Java Community Process je proces použitý pro vývoj různých částí Java platformy | ✔ |
Voláme explicitně finalize abychom se zbavili objektů, které nepotřebujeme | ✘ |
Java 3D je Java specifikace – Java SE a Java EE | ✘ |
Java používá nativní délky integrálních datových typů na každé platformě | ✘ |
JIT kompilace je schopnost of JVM | ✔ |
Exisuje rozhraní Main , která obsahuje statickou metodu main | ✘ |
goto v Javě | ✘ |
System.out objekt má metodu println | ✔ |
System.in je InputStream | ✔ |
Zdrojový kód top-level třídy Foo musí být uložen v souboru, který se jmenuje Foo.java | ✔ |
Statická metoda třídy může být zavolána, pouze když je vytvořen alespoň jeden objekt | ✘ |
Slovo ref v Javě | ✘ |
Java volání se volá vždy hodnotou. Každý objekt, který je předán hodnotou, se rekurzivně kopíruje. | ✘ |
Není možné předat objekt v Jave do funkce (pouze primitiva a reference) | ✔ |
public , protected , private , shared | ✘ (shared není) |
Objekty z wrapperu tříd (integer) jsou neměnitelné | ✔ |
Generický typ kontrolován pouze při kompilaci | ✔ |
V jednom catch bloku je možné chytat více výjimek | ✔ (Java 7) |
Pro propagaci výjimky se požívá slovo rethrow | ✘ |
compareTo metoda vrací boolean | ✘ |
Výraz str+=„“ změní hodnotu objektu referencovaného str | ✘ (vytvoří nový objekt) |
Každý objekt v Javě má metodu toString | ✔ |
java.io.File má metody read a write | ✘ (potřebný stream) |
Abstraktní třída java.io.Reader čte character stream | ✔ |
InputStream čte streamy znaků | ✔ |
InputStreamReader konvertuje podle kódování (utf8) | ✔ |
java.util.Set<A,B> je interface, který obsahuje metodu set(A key, B value) | ✘ |
HashSet a TreeSet jsou různé implementace Set rozhraní | ✔ |
Collections v java.util jsou synchronizované | ✘ |
Proces je vykonáván ve vlastním adresovém prostoru | ✔ |
Vlákna v proce sdílí svůj adresový prostor | ✔ |
Je možné vytvořit vlákno implementováním interface Runnable | ✘ |
K vytvoření vlákna se musí dědit třída Thread | ✘ |
Každé vlákno v Javě má metody start , run a join | ✔ |
Je bezpečné interruptovat vlákno kdykoliv, JVM se o to postará | ✘ |
Každý objekt implemetuje monitor | ✔ |
Zámek monitoru je reentrantní | ✔ |
Pro synchronizaci používáme funkci signal , ta probudí vlákno, které zavolalo funkci wait | ✘ (funkce notify , ne signal ) |
Vytvoření synchronizované struktury je v Jave možné | ✔ |
V AWT vypadají všechny objekty stejně | ✘ (Swing ano) |
Swing používá nativní widgety | ✘ (AWT ano) |
Hlavní aplikační okno ve Swingu vytváříme jako instanci javax.swingJFrame přes statickou metodu javax.swing.Factory | ✘ |
Definuje Swing v XML | ✘ |
Zavření JFrame ukončí defaultně celou aplikaci | ✘ |
Existuje 5 layout managerů | ✘ |
Je možné iterovat přes Swing widgety, každý iterátor má funkcí hasNext , next | ✘ |
AbstractTableModel definuje getColumnCount , getRowCount a getValueAt | ✔ |
K zachycení události po kliku na tlačítko implementuje ActionListener rohraní a actionPerformed | ✔ |
setActionListener | ✘ |
Základní třída pro kreslení je Graphics2D | ✘ |
k vykreslení vycentrovaného stringu uvnitř rectanglu použijeme Rectangle.Center | ✘ |
paralelní čáry v obrázku mohou být překříženy při provedení affiní transformace | ✘ |
obrázek s bufferem je reprezentován BufferedImage | ✔ |
java io podporuje gif, png, jpeg a bmp defaultně | ✔ |
affiní transformace nedovolu perspektivní projekti | ✔ |
v awt je možné přetypovat grapgics na graphics2d | ✔ |
Grapgics2D má metodu draw(Shape s) | ✔ |
createGraphics | ✔ |
BufferedImageOp je rozhraní k ukládání a načítání obr. | ✘ |
kontejnery jsou EJB, App Client a Applet container | ✔ |
web modul má extension war, EJB modul ear a App Client jar | ✔ |
marker má jeden parametr do anotace | ✘ |
pro okmžitou valuaci #{} | ✘ |
#{object.method} a #{object[„method“} je stejné | ✔ |
cgi skripty sdílí adr prostor | ✘ |
httpServlter je super class | ✘ |
pro vytvoření HTML se používá PrintWriter | ✔ |
HttpServletRequest drží parametry webové stránky | ✔ |
jsp soubor musí mít ext jsp | ✔ |
jsp jsou kompilovány na servletu | ✔ |
jsp skriptovací elementy jsou deklarace, expressions a kod | ✔ |
komentáře v jsp jsou jako v html | ✘ |
direktiva include v jsp je pro importovani moduu | ✔ (ne import) |
validátor může být použit pro konverzi stringu na int | ✘ |
valueChangeListener je třídá k handlování změn v jsf | ✘ (je to rozhraní) |
v jsf požíváme URLRedirectException pro přesměrování stránky | ✘ (faces.xml) |
kařdá bean musí být deklarovaná v XML konf. souboru | ✘ |
tři typy session bean - stateless, statefull a message driven | ✘ (message driven ne, ale singleton ano) |
stateless session bean jsou funkce @PostConstruct a @PreDestroy | ✔ |
statefull session bean může implementovat- @PreActivate | ✔ |
použití @Local rozhraní pro entr. app client zajištuje že klient běží ve stejné jvm jako ejb | ✔ |
message driven beans používají jms jako transport layer | ✔ |
pro generování klíčů se používá @Automatic | ✘ |
createQuery vytvoří klasickou sql query | ✘ |
beany které mají named anotation můžou být zpřístupněny přes webovou stránku | ✔ |
@new anotace zajistí, že se bean vytvoří nová | ✔ |
interceptrors-to-intercepted cíle jsou many to many | ✔ |
zprávy v java restful services jsou ve dormátu soap | ✘ |
jersey je implementace jax-ws | ✘ |
entry point v gwt musí obsahovat public static void main funkci | ✘ |
v gwt může být rznými prohlížeči různý kod | ✔ |
development ode gwt má javascript debugger | ✘ (javovský) |
v gwt nemohou být použita vlákna | ✔ |
gwt objekty jsou stylované v css | ✔ |
build.xml dependecies musí být specifikován dřív než cíl | ✘ |
unit test musí implementovat main | ✘ |
maven projekt soubor pom.xml může obsahovat aresy serverů | ✔ |